Alergarea de dimineata, un alt inceput greu .

Share on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Email this to someone

Fiecare dintre noi are o lista cu lucruri de facut, e drept ca de cele mai multe ori nescrisa, pe care o evalueaza din cand in cand. Se intampla adesea sa amanam lucruri motivand ca nu avem timp, ca nu avem bani, ca nu avem cu cine si tot asa, lista e lunga , totul e sa nu vrei :)))

Ei bine, afla ca poti taia alergatul de dimineata de pe aceasta lista.  Este unul dintre lucrurile pentru care nu iti trebuie nici foarte mult timp, nici bani, nici partener.

E un obicei sanatos, cu efecte imediate atat asupra fizicului cat si asupra psihicului tau. Nu iti imagina ca eu alerg de vreo 17 ani in fiecare dimineata, nici pe departe.

Dupa ce anul trecut am decis ca e cazul sa schimb ceva la “caroserie”, in vara am si inceput sa alerg dimineata, asta dupa o lunga perioada in care mi-am facut curaj, ca sa zic asa, de parca ma pregateam de ceva rau. Alerg maxim 25-30 minute, distante de 4-5 km si fac asta doar pentru ca ma simt mai bine si pentru a ramane  sanatos si la cap 🙂

In prima faza, cautam tot felul de informatii (acum mi se pare stupid) despre beneficiile alergatului. Asta ca sa stabilim de la inceput: o sa gasesti 2523 de variante in care e mai bine sa alergi, totul e sa faci acest lucru asa cum simti ca e mai bine pentru tine. Ceva din creierul tau refuza sa treaca la treaba, preferand sa amane si sa faca ce e mai usor (in cazul asta sa mai dormi macar o ora, daca nu mai mult).

Ei bine, lucrurile sunt simple, cel putin teoretic. Asa pareau. Iata planul de bataie:

  1. Pui ceasul sa sune la 6:45 sau ce ora iti convine, asta in timpul saptamanii. In weekend mi se pare inuman sa te trezesti la ora asta! O sa fie greu primele cateva zile, crede-ma ca daca eu m-am obisnuit cu asta, si sunt un om foarte comod, o poti face si tu!
  2. Ai maxim 10 minute, ca sa nu zic mai putine, sa te dezmeticesti, sa te speli si sa iesi pe usa, evident, nu inainte de a te imbraca :)) Eu recomand daca ai timp si dispozitie, sa si mananci ceva pe fuga, un ou fiert ,o banana, etc. Alege cu grija in ce te imbraci, in functie de temperatura de afara. Incaltamintea de calitate e de asemenea foarte importanta.
  3. Alege cu grija traseul. Fie ca alergi pe strada, in parc sau in natura, vei gasi imediat motive ca maine dimineata sa renunti ! :)) Fie ca e vorba de masini si mirosul de gaze de esapament, de caini care te asteapta bucurosi la tot pasul sau aglomeratia de pe strazi, e acelasi lucru, fa totul mai usor de la inceput, vei ramane mai motivat.
  4. Alearga in ritmul in care te simti bine. Nu te alarma daca ai parcurs doar 200m si deja esti epuizat ! Lucrurile trebuie sa inceapa de undeva! Nu esti la un concurs si nici nu ti se intampla nimic rau. Totul e sa vrei sa progresezi, restul vine de la sine.
  5. Incearca sa te relaxezi, nu privi acest obicei ca pe o povara, probabil asta va si deveni daca o faci doar ca sa demonstrezi cuiva, sau poate chiar tie, ca poti sa o faci! 

Crede-ma ca imediat ce te-ai oprit din alergat, indiferent care iti este scopul, distanta sau timpul, te vei simti extraordinar. Asta ramane sa testezi, nu vreau sa ma crezi pe cuvant.

Iata 5 pasi simpli care pot pune lucrurile in miscare si pentru tine. Iti spun toate acestea din experienta mea, nu sunt insa informatii universal valabile, dar de cele mai multe ori un mic imbold ajuta. Pe mine ma ajuta sa raman activ pe parcursul intregii zile, sa va lucrurile altfel  si nu in ultimul rand sa raman sanatos si la cap (pentru unii chiar e nevoie ) :)))

Impartaseste cu noi experienta ta, nu neaparat cu alergatul de dimineata. Orice obicei sanatos care consideri ca e de luat in calcul si orice informatie din experienta ta care crezi ca poate ajuta si pe ceilalti e binevenita!

Spor la treaba !

 

 

Share on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Email this to someone
4 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.