CARTE BUNA, “GRATUIT” – CHRIS ANDERSON

 “Gratuit” (Free : The Future of a Radical Price) de Chris Anderson este o ampla prezentare a nasterii, dezvoltarii si functonarii conceptului de gratuitate, concept ce in prezent este motorul unui nou tip de economie  globala, nascuta odata cu intrarea in era informatiei.

 Ritmul incredibil in care tehnologia a avansat in ultimii 30-40 de ani a rescris regulile de functionare ale lumii, in absolut toate domeniile, cele mai spectaculoase evolutii inregistrandu-se insa in mediul online, in special in comertul produselor de tip software cat si in cresterea productivitatii muncii.

 Gratuitatea devine un pret global, pe fondul scaderii continue a preturilor platite pentru lungimea de banda, puterea de procesare si capcapitatea de stocare, materiile prime in productia produselor informatice.

gratuit-chris anderson

 Ce este cu adevarat interesant de aflat si procesat este insa modul in care segmente colosale ale comertului traditional s-au transformat peste noapte in industrii aproape gratuite, sub influenta schimbarilor venite din modelul de bussines vitrtual. Abundenta si risipa reprezinta atat calea catre evolutie, cat si reversul medaliei, in functie de mecanismele logice, dar si de marketing, ce pun in miscare informatia.

  Business-urile si evolutiile ce par sa stabileasca momente 0 (zero), sunt Microsoft, Google, dar si Facebook. E si mai interesant de aflat aceste informatii, cum toti suntem contemporani cu aceste schimbari si cred ca e imperativ sa intelegem aceste mecanisme, pentru a ne putea adapta intr-un viitor in care gratuitatea pare sa fie pretul, dar abilitatea de selectie a informatiilor e unealta. Sunt abordate si disecate subiecte precum dizolvarea retelelor de comert traditional, pirateria, marketingul de dimensiuni colosale si mecanisme de gratuitate ce sustin o industrie de peste 300 miliarde de dolari.

  Desi cartea contine in mare parte informatii dinainte de anul 2009, acestea sunt ingenios structurate si prezentate pe intelesul tuturor, astfel ca o sa constati cu uimire ca in tot acest timp ne-am bucurat si continuam sa ne bucuram de accesul gratuit la informatie, intr-o maniera fara precedent.

 Sunt prezentate zeci de reusite din mediul fizic dar si virtual, ce s-au bucurat de un avant incredibil, folosind conceptul de gratuitate, in diferite maniere. E foarte interesant ca va veti aduce aminte cu nostalgie de inceputul utilizarii mailului, batalia Yahoo vs Google pentru mail, dar si inceputurile MySpace, Craigslist si multe altele.

   V-as povesti mai multe, dar farmecul cartii s-ar risipi.

f

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *