BLACK FRIDAY IL OMOARA PE MOS CRACIUN

Share on Facebook4Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Email this to someone

  Black Friday, episodul cu numarul 6. Emag, importatorul isteriei, se pare ca stabileste data ultimei zi de vineri din luna. Nu va speriati, nu astazi e ultima zi de vineri din noiembrie. Urmeaza insa cateva zile de nervi intinsi la maxim, vanatori de tigai violenti, oameni care cumpara produse „reduse” in rate, firme de curierat cu activitatea blocata, dar si cativa fericiti care au prins cele cateva produse, putine la numar, la reducere. Ei bine, eu nu pentru aia fericiti scriu postarea asta:)

  De ce zic asta ? Atat anul asta cat si anul trecut, in prima secunda in care site-ul emag dadea startul reducerilor, cele 5-10 produse tintite de toata lumea, erau deja epuizate. La fel s-a intamplat si in cazul unor operatori de turism care se laudau cu vacante la preturi derizorii, de 10, sau chiar 1 Euro. Lista ar fi prea lunga, eu vorbesc doar despre site-urile pe care le-am urmarit.

  Daca pana acum eram foarte agitat, de dimineata am stat cum nu se poate mai relaxat. Black Friday-ul inceput la 1 noiembrie, dar si cateva campanii mizere, din online, m-au facut sa stau cuminte. Nu spun ca toate aceste reduceri nu exista, in niciun caz, spun doar ca multe, foarte multe dintre ele, sunt trucate, dupa binecunoscuta manevra a pretului umflat in ajun de Black Friday. In unele cazuri, chiar nu exista, sau pretul e aproape de cel initial, doar ca n-ai tema facuta si te lasi prins in plasa vanatorilor de fraieri. Treaba e atat de grava incat pentru unele produse nici nu mai exista referinte ancorate in realitate, din moment ce toata lumea se pregateste din timp sa te „black fraiereasca”.

 O alta problema e ca foarte multi oameni se lasa prinsi in aceasta prostie cu preturile reduse, desi nu au neaparat nevoie de un produs, si se gasesc in situatia in care trebuie sa inlocuiasca un produs perfect functional cu unul nou, doar de dragul „reducerii”. Ce dracu sa faci cu produsul vechi ? Pai noi de asta stam acum, cand avem televizor nou?

  Daca esti atent gasesti produse reduse pe mai toata perioada anului, deci nu trebuie sa-ti arunci televizorul pe geam, doar pentru ca ai gasit un televizor de 146 de cm redus de la 8000 lei la 2999, reducere care oricum e falsa, dar cine dracu n-ar vrea un televizor redus cu mai bine de jumatate din pret?

  Singurul lucru care pare sa creasca de la an la an nu este cel al produselor reduse, ci numarul celor care promoveaza agitati acest eveniment, si care cateodata mananca cacat cu lopata, evident din interese proprii. Orice site cu un pic de trafic, te distruge cu reclame si pop-upuri, cu 24-48 ore inainte de startul Black Friday. Nu mai vorbim de tot spamul primit pe mail cu o zi inainte de marea fugareala de reduceri. Chiar ieri auzeam la radio ca peste un sfert din romani sunt pregatiti sa cumpere de Black Friday produse cu valoare de peste 1000 de lei. Ba nene nu e cam mult ? Cred ca aceasta cifra e cu mult umflata.

  O alta treaba care a dat dracu Black Friday-ul este perioada pe care se desfasoara. Daca pana anii trecuti reducerile durau o zi sau un weekend, anul asta au inceput la 1 Noiembrie, ba chiar s-au desfasurat o gramada de campanii pe durata verii, sub sigla „Black Friday de vara”.

    Daca Mos Craciun ar veni toata luna decembrie, cine dracu l-ar mai baga in seama ?

Share on Facebook4Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Email this to someone
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.